پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182018
ريشه مشکلات بخش توليد کشور داخلي است يا خارجي؟
تاریخ انتشار : 1394/04/11 09:13:42
نمایش : 970
عضو سابق هيات رييس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران معتقد است که کمبود نقدينگي، کاهش رشد اقتصادي، بيکاري، فساد و نرخ پايين بهره‌وري به تحريم ارتباط دارد و ريشه اين مسايل را بايد در آثار ثانويه تحريم‌ها ديد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حميد حسيني در گفت‌وگوي کوتاه با «افکارنيوز» در پاسخ به اين پرسش که ريشه مشکلات بخش توليد کشور داخلي است يا خارجي؟ اظهار داشت: من معتقدم که ريشه مشکلات فعلي اقتصاد کشور، اقتصاد دولتي، اقتصاد نفتي و تحريم‌ها است.

وي با بيان اين‌که سهم تحريم‌ها در مشکلات واحدهاي توليدي حدود ۵۰ درصد است، افزود: کمبود نقدينگي، کاهش رشد اقتصادي، بيکاري، فساد و نرخ پايين بهره‌وري به تحريم ارتباط دارد و ريشه اين مسايل را بايد در آثار ثانويه تحريم‌ها ديد.

عضو سابق هيات رييسه اتاق بازرگاني و صنايع و معادن تهران تصريح کرد: اگر واقعا عده‌اي اعتقاد دارند که تحريم ها «فرصت» است و نقش آن در معضلات اقتصادي کشور تنها ۲۰ درصد است، لطفا مذاکره با ۱ + ۵ را قطع کنيد و نيازي به مذاکره نيست.

حسيني متذکر شد: «در کشور قبل از تحريم‌ها براي تامين نقدينگي مشکل داشتيم، اما به هيچ‌وجه واحدهايي که در کار صادرات و واردات بودند، براي تامين مواد اوليه کشور و خريد تجهيزات دچار مشکل نبودند؛ البته اگرچه تمهيدات جديدي انديشيده شده است، اما کافي نيست.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html